Ve čtvrtek jsme se sešly v 15:00 v loděnici. Autobusem s námi jeli také kluci z prvního oddílu. Naložili jsme lodě, pádla, vesty a vyrazili. Asi za hodinu a půl jsme dorazili do krásného, útulného kempu u přehrady Seč. Rozbalily jsme si věci, postavily stany a daly si večeři. Dostaly jsme bufy, to byly šátky, které jsme později měly na bitvy, abychom se v tomto velkém počtu bojovníků poznaly, a palubní knížečky, kde byly veškeré informace ohledně běhu celé akce.

V pátek jsme plnily oddílové aktivity, které pro nás připravily ostatní oddíly a za správné splnění jsme dostaly samolepky, nebo razítko. Pak nás čekala 1. bitva u Mysu Svatého Vincenta. Měly jsme na pramicích vždy najít 5 šišek a na břehu je vyměnit za zlatou cihlu, ze kterých se stavěly malé můstky. Daly jsme si oběd a zasloužený polední klid.

Připravujeme flotilu.

Ve dvě odpoledne jsme se sešly opět u přehrady. Nyní jsme předávaly dary egyptskému vládci faraonovi. Byly to zvláštní dary, dárci chtěli faraonovi dát opravdu to nejlepší. Mezi dary byly korále, sošky, dorty, maso, ale i tanečnice a různé scénky, které měly faraona pobavit. Od našeho oddílu faraon dostal vzácné korále. Byl to náhrdelník, který zdobily kotvičky. Od kluků dostal kožešinu z daleké země Irska a nejpracovitější otroky.

Faraon.

Kluci poklekají a předávají dar faraonovi.

Potom nás čekala další bitva u Abukíru. Nasedli jsme na lodě a vzhůru do bitvy. Tentokrát bylo naším úkolem přemoct nepřítelovu loď, s kterou jsme se střetly. Nejmladší námořníci si vždy střihli. Loď, která vyhrála, vzala druhé lodi život. Prohrávající loď si musela dojet pro nový život a opět pokračovala v bitvě. Celodenní vedro a náročné bitvy byly velmi vysilující, a tak jsme se pořádně osvěžily v přehradě Seči. Šly jsme na večeři a poté na nástup, kde jsme se dozvěděli výsledky dnešních bitev. Večerní program byla námořnická zábava.

Dostáváme inskrukce k bitvě.

"Pár" lodí na Seči.

V sobotu ráno jsme se jak je to zvykem vzbudily velmi brzy, po rozcvičce jsme se nasnídaly a potom už nás čekali dvě závěrečné bitvy. Ta první byla v Dánsku u Kodaně. Úkolem bylo převážet komodity a jejich nákupem a potom výhodným prodejem vydělat co nejvíce peněz. V tom nám bránilo několik pirátů, kteří se rádi na našich obchodních plavbách přiživili. Naštěstí jsme si s piráty poradily a pro své země získaly spoustu peněz, však se taky budou hodit, vést námořní válku, to není jen tak, na to je potřeba obrovských finančních prostředků. Čas do oběda jsme strávily příjemným koupáním a plachtěním na Seči. Po poledním klidu už nás hymna letošního Navigamu svolávala k poslední a nejdůležitější Horaciove bitvě. Bitvě u Trafalgaru. Ukázali nám, že naším úkolem bude potopit nepřátelské loďstvo, na to použijeme vlastnoručně vyrobené katapulty. První část odpoledne jsme tudíž strávily jejich výrobou. Vedro bylo neúprosné a tak jsme s nadšením uvítaly dokončení všech katapultů a nástup k poslední bitvě na břehu Seče. Úkol byl jasný, střílet z katapultů na nepřátelské lodě a co nejvíce jich potopit. V této disciplíně Království s velkou převahou vyhrálo.

Vlastnoručně vyrobená zbraň.

Po večeři nás čekala benátská noc. Celá Seč se při ní rozsvítila malými loďkami brázdícími v přesně daných útvarech její vody. Byl to krásný zážitek, který nakonec ukončila salva z děl. Potom už nás čekaly naše spacáky.

Klučičí posádka při bitvě. Vpředu sedí štít. :)

Romantický pohled na celou zátoku.

Nedělní ráno už bylo pomalu ve znamení balení věcí a odjezdu. Při ranním nástupu nás navíc čekalo milé překvapení, protože hlavní kapitanát vodních skautů vyznamenal kapitánku našeho oddílu Bobíka za vynikající práci s oddílem, jehož posádka minulý rok vyhrála celostátní kolo Závodu vlčat a světlušek. A potom už náš čekalo jen poslední defilé a také poslední sbohem našemu vítěznému admirálovi, který v závěrečné bitvě padl. Naložilo ho do sudu s pálenkou a my jsme mu na jeho poslední cestu zakřičeli hlasité hooray. Na posledním závěrečném nástupu nás čekalo vyhlášení výsledků, při kterém se ukázalo, že s drobným náskokem zvítězilo loďstvo Království. Po tomto nástupu jsme dokončily balení a společně s kluky z prvního oddílu jsme autobusem vyrazili domů.